Avrupalı otomobil üreticilerinin ortak endişesi, azalan talep veya iptal edilen devlet desteklerinden çok şarj ağı olduğunu biliyoruz. Otomobil üreticileri şarj ağından dert yanarken büyük firmaların şarj istasyonlarını geliştirip yaygınlaştırma çabaları giderek artıyor.
‘ELEKTRİKLİ ARAÇLAR ÇOĞALACAK’
Elektrikli araçların, karbon emisyonlarını azalttığı ve hava kalitesini iyileştirdiği, iklim değişikliği ile mücadeleye katkı sağlıyor olması çok önemli. Benzin veya dizel yakıta göre daha ekonomik tasarruflu olması yönünden elektrikli araçlara büyük talep var. Fakat hepimizin aklını karıştıran bir durumda bataryanın ne kadar ömrü olduğu. Otomobil üreticileri bu yönde büyük çalışmalar yapmaya devam ediyor. Uzmanların söylediğine göre gelişen, değişen dünyada 2030 yılına kadar satılan araçların yüzde 60’ından fazlası elektrikli olacağı yönünde.
‘DÜNYANIN EN BÜYÜK İKİNCİ FOSİL YAKIT ÜRETİCİSİ’
Dünyanın en büyük ikinci fosil yakıt üreticisi Shell Türkiye’de; “Perakende Satışlar”, “Madeni Yağlar Üretim ve Pazarlama”, “Filo Çözümleri”, “Ticari Yakıtlar”, “Enerji ve Gaz”, “Doğalgaz ve Petrol Arama”, “Havacılık”, “Kimya” ve “Denizcilik” alanlarında faaliyet gösteriyor. Dünya geneline baktığımızda 46.000’den fazla akaryakıt istasyonuna sahip.
‘1000 AKARYAKIT İSTASYONUNU KAPATACAK’
Önümüzdeki yılın sonuna kadar istasyonlarının yaklaşık %3’ünü bu da 1.000 tanesini kapatmayı planladığını gösteriyor. Bu stratejiyi, elektrikli araç şarj istasyonlarına olan talepteki artışı karşılamak ve geleceğe yönelik enerji dönüşümüne uyum sağlamak için gerçekleştirecek.
Shell’in bu hamlesi, fosil yakıtlardan uzaklaşarak sürdürülebilir enerji alanında daha etkin bir rolü üstleneceğini gösteriyor.
‘OTOMOTİV SEKTÖRÜNDEKİ DEĞİŞİME BÜYÜK ADIM’
Shell, otomotiv sektöründeki değişime ayak uydurma çabaları kapsamında büyük adımlar atmaya hazırlanıyor. 2023 yılında 54.000 olan elektrikli araç şarj noktası sayısını, 2025 yılında 70.000’e ve 2030 yılında ise 200.000’e çıkarmayı hedefliyor. Şirket, benzin istasyonlarının konumlarının elektrikli araç şarj istasyonları için de ideal olduğu inancını taşıyor.
‘ELEKTRİKLİ ARAÇ ŞARJ İSTASYONU ÇOĞALACAK’
Bu doğrultuda, 1.000 akaryakıt istasyonunun elden çıkarılması planlanıyor ve geri kalan istasyonlara daha fazla sayıda elektrikli araç şarj istasyonunun kurulması planlanıyor. Shell’in bu stratejisi, fosil yakıtlardan uzaklaşarak sürdürülebilir enerji alanında daha etkin bir rol oynamayı ve elektrikli araç kullanımını teşvik etmeyi amaçlıyor.
‘YATIRIMLARIN ÇOĞU ŞARJ İSTASYONLARINA’
Avrupa ve Çin’de de bazı mevcut istasyonları şarj noktasına dönüştüren firma, bundan sonra yatırımlarında şarja ağırlık verecek. Halihazırda Shell Recharge markasıyla 55.000 şarj noktası işleten dünya devi, 2030’a kadar şarj ağını 200.000 noktaya ulaştırmayı da hedefliyor.
‘SHELL’DEN DEĞİŞEN DÜNYAYA AYAK UYDURMA’
Shell’in akaryakıt istasyonlarını kapatma kararı, otomotiv sektöründe yaşanan değişimin bir göstergesi olarak kabul edilebilir. Elektrikli araçlara olan talebin artması, benzinli araçlara yönelik talebin azalmasına neden oluyor. Shell, bu değişime ayak uydurmak ve sürdürülebilir bir geleceğe hazırlanmak için elektrikli araç şarj istasyonlarına yatırım yapmayı hedefliyor.
Şirket, elektrikli araç şarj istasyonlarının benzin istasyonlarının yerlerinde konumlanmasının avantajlı olduğunu düşünüyor. Ancak, hangi akaryakıt istasyonlarının kapatılacağına dair henüz bir bilgi verilmedi.